رنگ سال پنتون چیست

رنگ سال به چه رنگی گفته می‌شود؟

هر ساله در اولین روز دسامبر ، موسسه پنتون رنگ جدید سال را اعلام می‌کند.

در این مقاله باهم بررسی می‌کنیم که چرا پنتون آنقدر نفوذ دارد و رنگ های انتخاب شده از سال 2021 تا 2017 ، همراه با جزئیات براتون شرح دهیم.

سیستم رنگی پنتون مهمترین سیستم تطبیق رنگ در جهان است. این سیستم در سال 1963 برای حل مشکل تطبیق رنگ پیچیده ای که در صنعت چاپ ایجاد شده بود طراحی شد.

کتاب رنگی پنتون

اندکی بعد از اون سال ها پنتون آمد و در معنی واقعی کلمه کتابی برای تطبیق رنگ نوشت ، این کتاب شامل همه رنگ می‌شود و هر رنگی را در طبقه بندی قرار داده و همه رنگ ها شماره گذاری شدند.

در طی زمان حدودی 40 ساله ، پنتون در صنعت چاپ و روی تولیدکنندگان رنگ ، پارچه و پلاستیک چیره شد و توانست همه ی رنگ ها را باهم همسان سازی کند.

در سال 2000 این موسسه عنوانی را ترند کرد تا باعث برندسازی و موفقیت آن در بازاریابی شود، این عنوان چه بود؟

رنگ سال پنتون

حالا دیگه تعجبی نداره که چرا هر ساله بیشتر طراحان ، تولیدکنندگان منتظر این روز هستند تا ببینند رنگ سال چی هست و مطابق با رنگ سال محصولات خود را تولید کنند.

رنگ سال پنتون به گونه ای انتخاب می شود که در زمینه های : مد، بازاریابی ، رسانه های اجتماعی و حتی سیاست جامعه را بررسی کرده و رنگ انتخاب شده را با دنیا به اشتراک می‌گذارند.

اولین رنگ سال در سال 2000 انتخاب شد و تا سال 2007 طول کشید که این رنگ ها جا بیفتند ولی از این سال به بعد و حتی امروزه این موسسه بعد اعلام رنگ ، مجموعه ای از هر زمینه ای با این رنگ به اسم این شرکت تولید کرده و ارائه میدهند ، تا این مجموعه ها برای افراد و سازمان ها الهام بخش باشند.

رنگ سال 2021 خاکستری روشن و نهایی / زرد روشن

در طول این 21 سال این دومین سالی است که پنتون دو رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده است.

رنگ خاکستری یک رنگ قابل اعتماد و رنگ زرد انرژی و پر جنب و جوش بودن نشان می‌دهد، زیرا بعد از گذشت از 2020 مردم دنبال نوعی ثبات و اطمینان خاطر هستند در حالی که دل های خود را با امیدی به تمام شد این ویروس پر کرده اند.

رنگ سال 2020 آبی کلاسیک

همانطور که وارد دهه جدیدی می‌شویم و آبی کلاسیک از راه میرسد سالی پر از آرامش و زیبایی .

این رنگ در عین اینکه یک رنگ شناخته شده و رنگی هستش که ممکنه هرجایی به چشم شما بخورد، حسی مانند اعتماد به نفس و آرامش را به همه می‌دهد.

رنگ سال 2019 مرجانی

به گفته پنتون این یکی از رنگ هایی بود که با مردم یکی شده بود و مردم با آن ارتباط عمیقی گرفته بودند.

رنگ های مرجانی در لوازم آرایش در طول کل سالهمه جا به چشم می‌خورد ، در صنعت مد پر از لباس های متنوع اما با یک رنگ واحد وجود داشتن و همچنین این رنگ به درون خانه ها (دکوراسیون ، پارچه و کاغذ دیواری) آمده بود.

و در همان سال بود که بعد از اعلام شدن این رنگ اپل گوشی جدید خود را با این رنگ به بازار عرضه کرد.

حس این رنگ همانطور که خودتان متوجه شدید یک حس گرمای ملایم و حس سرزندگی ، راحتی و خودمانی است.

رنگ سال 2018 بنفش

این رنگ همانطور که اسم آن مشخص است (Ultra Violet) معنی جادویی و عمیقی دارد و بیانگر : کیهان ، تخیل ، اختراع و قدرت های ماورایی و ناشناخته هستش.

از نظر علمی، رنگ بنفش برای چشم انسان قابل مشاهده نیست و این رنگی که میبینم یک نوع آبی تیره متمایل به رنگه بنفشه، رنگ بنفش نوری است که توسط خورشید ساطع می شود.

رنگ سال 2017 سبز

این رنگ به عنوان رنگی طبیعت شناخته می‌شود، رنگ آغازین برای ورود به بهار بود.

علت اصلی نامگذاری این رنگ ارتباط بهتر افراد با طبیعت اطراف خودشان است که با دیدن این رنگ به فکر طبیعت بیفتند، یجورایی تجسم فریاد های طبیعت هستش.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *