tfw-blog-tarahi

همیشه این سوال برای خود من از موقع شروع کار و ممکنه برای طراحان تازه کار دیگه هم به وجود بیاد که یه طراح گرافیک یا بهتر بگیم یه طراح گرافیک خوب باید تصویرگر (نقاش) خوبی باشه؟

طراحی گرافیک ، این شغل هنری مناسب افرادی است که دوست دارند چیز های زیبایی خلق کنند که باعث ایجاد انگیزه ، شور اشتیاق در بیننده و خود شود .طراحان گرافیکی از طریق ترکیبی از بزار طراحی و دانش طراحی ، هنری را ایجاد می کنند که آن را در معرض نمایش یا برای فروش می گذارند.

بعضی از طراحان نگران این هستند که نمیتوانند این درک کنند که مواردی مانند رنگ ، محل قرار گیری ایتم ها و ترکیب شکل ها با هم یک طرح زیبا خلق کنند چون وظیفه یک طراح این است که جلوه های زیبایی را بدانند و به این آگاه باشند که چطوری آن را خلق کنند (در کنار هم بچینند) .

یک سری افراد هستند که همینجوری و طبق تجربه یا شاید استعداد میتوانند این چیز ها را به خوبی درک کنند ، اما این موارد را میتوان آموخت .

دلیل وجود دوره های طراحی گرافیک هم به همین خاطر است که اکثر افراد هنوز نیاز به یادگیری دارند زیرا طراحی خوب کاری نیست که همینجوری بر حسب اتفاق به دست بیاد یا از دیدن یک طرح الگو گیری خواندن چیزی تصویر سازی در ذهن و ترکیب این موارد با هم و درک عناصر باعث ایجاد یک طرح می شود .

دو مهارتی که یک طراح گرافیکی باید داشته باشد .

اگر چه مطمئنا برای اینکه یک طراح گرافیک خوب باشید ، به مهارت های طراحی ، ابزار نیاز دارید .

یکی از مهارت هایی که یک طراح باید داشته باشد توانایی برقراری ارتباط است ، این مهارت به دو دلیل اهمیت دارد

اول : شما باید با مشتری و مدیریت ارتباط برقرار کنید تا نیاز های طراحی آن ها را درک کنید.
دوم : بخش عمده ای از طراحی گرافیک در مورد ساخت طرحی است که بتواند پیام به بیننده برساند و با آن ارتباط برقرار کند.

فراتر از مهارت های ارتباطی ، شما باید بتوانید به خوبی با ابزار های طراحی کار کنید .

آیا همه طراح های گرافیک ، طرح خود را با دست ترسیم می کنند ؟

بسیاری از افراد بر این باورند که طراح گرافیک ساعت ها با مداد روی کاغذ طراحی می کند و اون طراح را میسازد .

گرچه داشتن مهارت نقاشی برای یک طراح خیلی خوب است ، اما وقتی شما در سازمان یا تیمی کار می کنید به ندرت این مسئله پیش میاد که شایدم اصلا پیش نیاد که کل پروژه را به شما واگذاری کند ، در مواقع شما میتوانید در قسمت طراحی های ترسیمی روی فرد دیگری حساب کنید و آن بخش اون طراح براتون انجام بده .

کارهای طراحی گرافیک با استفاده از ابزارهای دیجیتال انجام می شود ، و این به این معناس میتوانید طرح ها را بردارید و به آن ها جون بدهید . در حقیقت اگر در ترسیم کارتون خوب نیست یا راحت نیستید میتوانید یا از کسی کمک بگیرید یا ماکت سازی کنید و….

واقعیت این است که طراحان گرافیک برای انجام کار با هنرمندان دیگر همکاری می کنند. آنها برای ساخت تایپوگرافی سفارشی ممکن است به خوشنویس اعتماد کنند. آنها ممکن است برای گرفتن عکس های خیره کننده به یک عکاس اعتماد کنند.

برای ترسیم می توانند به یک تصویرگر اعتماد کنند.

آیا دانستن تصویرگری میتواند یک شخص به طراح گرافیک بهتری تبدیل کند ؟

افراد زیادی هستند که نگرانند که اگر نتوانند به خوبی نقاشی بکشند طراح گرافیک خوبی نخواهند شد . منطقی است که بگیم ترسیم طرح به طراحی وابسته است اما این درست نیست که اگر نتوانیم چیزی ترسیم کنیم هیچوقت طراح خوبی نمی شویم . مهم ترین چیز در طراحی این است که شما توانایی در طراحی داشته باشید که طرح های شما خراب نشود .

توصیه برای طراحان بدون مهارت تصویرگری

  1. استفاده از فناوری به عنوان اهرم

در صورتی که قلم و کاغذ شما را از کار بیندازد تکنولوژی ناجی شما می شود .

Chelsey Moter می گوید :

یکی از راه های ایجاد هنر خوب بدون طراحی ، یافتن یا گرفتن تصویر و وارد کردن آن به برنامه Adobe Illustrator ، ساختن آن تصویر با ابزار قلم و اشکال .

این یک روش خوب برای شکل دادن به چیزی که یک اثر طبیعی است و شما میتوانید آن را به نقاشی و یک طرح گرافیک تبدیل کنید.

  1. از مهارت های ارتباطی خوب استفاده کنید

طراحی گرافیک مربوط به ارتباط است ، نه نقاشی . طراحی وسیله ای برای ایجاد ارتباط عاطفی و انتقال پیام به بیننده است .

Alvaro Moran می گوید : انتقال واضح پیام به مخاطب همیشه زیبایی طراحی را از بین می برد .

  1. اصول طراحی را بیاموزید

Churchwell توضیح می دهد: “گرچه نیازی به این نیست که پیکاسو یا مونه باشید ، اما باید اصول طراحی را درک کنید ، همه آنها را می توان یاد گرفت . وقتی دانش فنی مورد نیاز یک طراح گرافیک را در نظر میگیرید ، میفهمید که طراحی گرافیک با هنر ترسیمی متفاوت است.

برای برتری به عنوان یک طراح گرافیک ، باید به همه چیز ، از چگونگی کار با نرم افزار طراحی ، تئوری رنگ ، تایپوگرافی ، ترکیب ، تجربه کاربر (UX) ، روانشناسی بازاریابی و موارد دیگر تسلط داشته باشید.

  1. طراحی ساده را تمرین کنید

Hammelburger می گوید: “من نمی توانم نقاشی بکشم و تا زمانی که هنر طراحی ساده را کشف نکرده بودم مانعی واقعی برای طراحی من بود. طراحی ساده ، موضوع این است که به پیامی که می خواهید به آن برسید فکر کنید و سپس برای به نمایش گذاشتن آن چیز های ساده ای بکشید.”

  1. جایگاه خود را فنی تر کنید

طراحی گرافیکی بخش های مختلفی دارد که در این باره Morris توضیح می دهد : ” طراحی گرافیک به چنین زمینه وسیعی تبدیل شده است که شامل نقش های مختلفی می شود .

اگر در نقاشی مهارت ندارید و اصلا هم نمی خواهید یاد بگیرید ، میتوانید زمینه های فنی تر مانند UI و UX  تمرکز کنید.

نگرانی های خود را کنار بگزارید که نمیتوانم چیزی بکشم تا زمانی که هدف طراحی خود را به جلب مشتری اختصاص دهید ، میتوانید روی استعداد طراحی خود تمرکز کرده  و موفقیت کسب کنید .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *